charon.reismee.nl

Aan alles komt een eind

En daar zit je dan weer.. Op je bank in je huis.. Rond te kijken van oja, ik ben toch echt weer thuis! Na een heerlijke week te hebben gehad ben ik weer veilig aangekomen in het mooie Assen.

De laatste blog was nog vanuit Italië dus zal ik het vanaf dat moment verder gaan vertellen.

Afgelopen zaterdag heb ik de trein naar München gepakt om daar vervolgens te overnachten. Prima reis, maar de Italiaanse bergen werden stiekem al wel een beetje gemist!

De volgende morgen wilde ik me klaarmaken voor de volgende rit, namelijk naar Praag, maar toen zag ik op het nieuws (ik had toevallig de tv aan gezet) dat het treinpersoneel in Duitsland weer gingen staken de komende dagen… Shit! Dit zou in ieder geval tot en met woensdag durenen ik wilde niet het risico lopen om ergens te stranden dus had ik besloten om Praag te laten voor wat het was. Absoluut jammer want het had nog graag willen zien maar helaas.

Ik ben toen op het idee gekomen om via België terug te reizen naar NL en heb ik Brussel als tussenstop gekozen. Hier ben ik gisteravond aangekomen.

Uiteraard heb ik het beeldje van Mannenken Pis opgezocht en de grote markt bewonderd. Zeker leuk om te zien! Ook al was het beeldje van Manneken toch best wel klein …

‘s Avonds ben ik lekker op tijd op bed gekropen want de moeheid begon zich best toe te slaan. Vanmorgen ben ik na een goed ontbijt de metro ingegaan om het Atomium te bewonderen. Gaaf hoor!! Enorm groot ook!

Vervolgens ben ik nog een stuk wezen wandelen door het centrum en kwam ik dé winkelstraat tegen van Brussel. Dat vond ik absoluut geen ramp dus ben ik daar nog lekker doorheen geslenterd om vervolgens m’n backpack op te halen in het hotel en dan van de laatste treinreis te genieten.

Ik ben vanuit Brussel Zuid vertrokken richting Rotterdam Centraal en na een korte overstap door naar Assen. En dat was het dan!

Wat een avontuur was het! Ondanks dat ik ontzettend veel gezien en beleefd heb in relatief korte tijd, heb ik absoluut genoten van deze ‘rail trip’. Weer een prachtige herinnering die ik zeker zal koesteren!!

Nu ga ik lekker m’n backpack uitpakken, nog even wat drinken en heerlijk nagenieten!

Oja, nog een aantal cijfers die de app van Interrail heeft bijgehouden, altijd leuk om te weten: Aantal uur dat ik in de trein heb gezeten: 1 dag + 14 uur + 26 minuten Aantal landen bezocht: 5 Aantal kilometers afgelegd: 2877 Aantal treinen: 17

Iedereen bedankt voor het meereizen, ik vond het leuk om jullie zo op de hoogte te houden!

Wellicht tot een volgende reisblog!

X Charon

Reacties

Reacties

Anneke

Hoi lieverd!
Wat een mooi avontuur heb je beleefd en veel gezien ook! Trots en dapper van je hoor. Volgende x met een leuke kerel naast je......?? xxx

Joke Klok

Na een fantastische treinreis weer veilig thuis gekomen. Gelukkig heb je mooie foto's gemaakt dus herinneringen genoeg om bij weg te mijmeren. Bedankt voor je reis feed-back. Was een genoegen om met je mee te mogen reizen. Liefs.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!