charon.reismee.nl

Nu al helemaal leuk!

Hello!

Op het moment van schrijven heb ik geen Wifi dus ik zet dit straks als ik in mijn hotel ben aangekomen op m’n weblog.


Ik zal natuurlijk bij het begin beginnen!

Gisterochtend tegen 09:00 uur ben ik op de bus gestapt naar Groningen en vanaf daar begon het treinen dan toch echt. Via Leer naar Hannover, vanaf daar door naar Zürich met nog een kleine overstap in Basel.

Al met al 12 uur onderweg geweest. Klinkt behoorlijk lang maar ik heb geen moment gehad dat het me te lang duurde. Ik heb afgewisseld met muziek in de oren, boek lezen, woordzoeker oplossen en uiteraard mensen kijken. Heerlijk!

Best wel druk op de Duitse trajecten maar gelukkig kon ik elke keer een zitplaats bemachtigen.


Om 21:15 uur kwam ik aan op het centraal station van Zürich en op nog geen 5 minuten loopafstand bevond zich mijn hotel al. Ik checkte daar in en ben nog even een stukje gaan wandelen. Veel was al dicht dus ben ik ook maar lekker naar m’n kamer gelopen om vervolgens met het gevoel dat je nog in de trein zit te gaan knorren richting dromenland.

Kedeng kedeng!


Vanochtend na een goed ontbijt ben ik nog even wezen wandelen voor dat ik de trein naar Chur zou nemen. Uiteraard kon ik het niet laten om het plaatselijk politiebureau te bezoeken en die was prachtig! Ik heb m’n stoute schoenen aangetrokken en gevraagd of ik met een agent op de foto mocht (sinds een aantal jaar probeer ik om in elk land dat ik bezoek met de politie op de foto te gaan) En jawel, Zwitserland kan ik nu ook afvinken! Heel leuk gesprek gehad met de dienstdoende agent. Wel in mijn gebrekkige Duits maar ach, mij kon je niet vrolijker krijgen!


Na het politiebureau ben ik weer rustig teruggelopen naar het hotel om uit te checken. De volgende treinrit stond me op te wachten! De Bernina Express door de bergen. Een treinreis van 4,5 uur maar zeker de moeite waard. Prachtige uitzichten, dorpjes en ook nog mogen genieten van de besneeuwde bergtoppen. Hoogste punt dat bereikt is: 2200 meter, heel gaaf!!


Rond een uur of 18:00 uur ben ik aangekomen in Tirano, net over de grens van Zwitserland naar Italië. Vanuit Tirano vertrok de trein naar Milano (klinkt zo lekker en het is ook nog eens Italiaans haha) In Milaan verblijf ik 2 nachten. Misschien meer maar dat ga ik nog bekijken.


Ik ga afronden want ik schrijf zo een eind weg! Verder met genieten van de Italiaanse bergen op de achtergrond. En natuurlijk de goed uitziende Italianen hier, no problemo!


Lieve mensen, tot de volgende!!


X Charon


P.S. Ik ben inmiddels veilig aangekomen in hartje Milaan. Nu lekker knorren en morgen weer op naar nieuwe herinneringen! 

Reacties

Reacties

Fernando & Charissa

Hey toppertje!!

Lekker genieten en een hele goede reis!!

Groetjes vanuit het Berenbos ?

Mamsie

Hoi meis...Wat een belevenis! En wat al een mooie foto's. Geweldig! Goeie reis verder en heerlijk genieten van alles. Vooral van het Italiaanse mannelijk schoon! ??

Liefs en knuf Mamsie ?

Bagie

Lekker Charon. Ziet er al mooi uit zo te zien dus blijf ervan genieten.

Willem Bouwman

Hoi Charon, wat een mooie beschrijving van jouw belevenissen. Geniet van deze vakantie. En ik hoop dat het weer daar top is.

Charon

Bedankt voor de reacties, altijd leuk om te lezen!!
@ Willem: het weer hier is lekker! Graad of 29 + een beetje wind. Vanochtend een fietstour gedaan en nu lekker ergens wat eten. Ciao!

Joke Klok

Bon Giorno, geweldig mooi reisverhaal. Ik zie je al helemaal voor me met een grote glimlach om de mond. Geniet ervan Charon!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!