charon.reismee.nl

Arrivederci Italia

En dat was Italië dan! Na drie dagen van het heerlijke weer te hebben genoten ga ik dan toch de trein in richting München om vervolgens morgen naar Praag af te reizen.


Italië was heerlijk! Woensdag was ik in Milaan en heb daar ‘s ochtends een fietstour gedaan. Erg leuk en praktische manier om de stad te verkennen. Onder leiding van een gids samen met nog een aantal Nederlanders (ik zei al, Nederland blijft een fietsland, haha) zijn we 3 uur lang op tour geweest. Prachtige dingen gezien zoals de dom, verschillende kerken, het financieel district net buiten de ring en natuurlijk de smalle straatjes en groene parken. Zeker geslaagd!

Na de tour ben ik terug het centrum in gelopen en heb ik daar wat rond gehobbeld.

In de avond pakte ik de metro naar de wijk Navigli waar ze gezellige straatjes hebben met veel restaurantjes aan het water. Het was er inderdaad gezellig en heb daar een heerlijke pasta pesto gegeten. Italianen eten vrij laat voor onze begrippen dus ook ik at rond een uur of 21:00. Daarna ben ik weer met de metro terug naar het hotel gegaan.


Milaan is zeker mooi maar de Italianen zijn daar niet echt vriendelijk vond ik. Dus had ik het wel gezien en ben ik donderdag verder gaan treinen naar de stad Brescia, vlakbij het Gardameer. Eenmaal ingecheckt en het plan gemaakt om naar het meer te gaan kwam ik in de lift 2 Belgen tegen die ook richting het meer wilden. Zij waren met auto en ik mocht met ze mee. Daar zei ik natuurlijk geen nee tegen! Het was hartstikke gezellig en ook veel gelachen. Samen dus de middag doorgebracht in Desenzano en poe, wat een prachtig meer! Helderblauw water en gewoon heel gezellig. Zeker de moeite waard!


Eenmaal terug een douche genomen en ben ik vervolgens het centrum van Brescia gaan bekijken. Het was al weer een uur of 20:00 en ik zocht een leuk plekje op om heerlijk te eten met uiteraard een glas wijn! Uitzicht op de dom van Brescia, op een groot plein waar veel locals samen komen. Prachtig!


Gisteren heb ik de trein in gepakt om het Iseo meer te bezoeken. Leuke stadjes gezien waar je heerlijk aan het water kan zitten of een plons kan nemen. Ultiem vakantiegevoel! Boekje mee en heerlijk mensen kijken in de warmte van 29 graden. Op dat moment twijfelde ik of ik hier niet wilde blijven maar ik heb toch besloten om dit te koesteren en door te reizen naar Tsjechië.


Straks de trein in richting München waar ik een nachtje zal verblijven. Totale duur van de rit is zo’n 7 uur. En dan morgen op naar Praag!


Het bevalt me super om zo op reis te zijn, je ziet ontzettend veel en doet leuke ervaringen op! Gelukkig heb ik nog een aantal dagen te gaan want als ik zo hoor hoe het weer in NL is….


Ciao!


X Charon

Reacties

Reacties

Karin

Super leuk mop! Geniet van elk moment!

Liz

Wat een leuk bericht en zo goed om te lezen dat je het zo naar je zin hebt! Heerlijk!

?

Mamsie

Wat weer een mooie belevenis! Fijn dat je zo geniet meis! ??

Joke Klok

Wat fijn om je zo te volgen met mooie en intressante verhalen. Goed gedaan nichtje! ?????

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!